Talkoohakemus Strömmingsbådanin talkoisiin 2024

Majakkaseura järjestää kesä-heinäkuussa noin 4 vkoa kestävän talkooprojektin Strömmingsbådanin sumumerkinantoaseman korjaustöitä varten. Talkoisiin tarvitaan rakennus/ remonttitaitoisia henkilöitä sekä talkoolaisia rakentajaporukan ruokahuoltoon ja yleisiin huolto- ja apulaistehtäviin. Myös ikkunoiden kunnostukseen tarvitaan osaavia tekijöitä.

Talkoot alkavat 10.6.2024. Talkoovuorot ovat viikon mittaisia ja vaihtopäivä on kunkin viikon maanantai. Talkoovuorojen henkilömäärä on 5-8 hlöä / viikko. Jokaisella talkoovuorolla rakennustöistä ja turvallisuudesta vastaa työnjohtaja, jonka ohjeita noudattaen rakennustyöt etenevät. Venekuljetuksen lähtöpaikka on Bergö Fiskehamn / Bergöön kalasatama nimeltään Ytterbådan (N 62,976 / Ö 21,116).

Rakennustöihin osallistuvien suositellaan ottavan mahdollisuuksien mukaan omat henkilökohtaiset työvälineet (esim puukko, mitta, vasara jne) sekä turvavarusteet (esim. turvakengät, hanskat, kypärä, kuulosuojaimet, liivit) talkoisiin mukaan.

Yhteismajoitus sisätiloissa.

Talkoissa tehtäviä töitä on mm:

• Rakennustelineiden rakentaminen
  • Kattotiilien irrottaminen, pesu ja maalaus
  • Savupiipun muuraaminen (vesikatosta ylöspäin)
  • Kattohuovan asentaminen
  • Rimojen ja ruoteiden asennus
  • Kattotiilien asennus
  • Reunapeltien asennus
  • Nykyisten julkisivun rimojen ja lautojen poistaminen
  • Hirsikehikon tukiparrujen asentaminen
  • Uusien julkisivulautojen ja rimojen asentaminen
  • Ikkunoiden kunnostusmaalaus (2kpl)
  • Oven kunnostusmaalaus
  • Oven ja ikkunan vuorauslautojen asennus
  • Maalaustöitä
  • Tiedottaminen/ päiväkirjan kirjoitus
  • Ruoanlaitto
  • Siivous ja raivaus
  • Tavaroiden kantaminen

Talkoomaksu 120 e sisältää venekuljetukset, majoituksen ja ruokailut. Talkoomaksulasku lähetetään sähköpostitse, kun talkooviikko on varmistunut. Maksussa on käytettävä lomakkeessa olevaa tilinumeroa ja viitettä.

Talkoisiin osallistujan tulee olla Majakkaseuran jäsen ja myös jäsenmaksun on oltava maksettu ennen talkookauden alkua. Voit hakea jäsenyyttä täältä.

Talkoolaiset sitoutuvat tarvittaessa tekemään kaikkia talkootöitä osaamisensa puitteissa.

Hakemus on henkilökohtainen, mutta voit ehdottaa kaveria samalle viikolle. Jokaisen talkoisiin hakevan on täytettävä oma lomakkeensa.

Talkooterveisin,

Strömmingsbådanin talkootiimi

Johan Ångerman

Ari Valio

Henkilötiedot

Talkookokemus

Mihin tehtäviin haluaisit?

Muista kuitenkin, että talkoissa tulee olla valmis tarpeen mukaan tarttumaan monenlaisiin töihin.

Kielitaito

Mille viikolle / viikoille olet hakemassa talkootöihin?

Voit merkitä kaksi itsellesi sopivaa talkooviikkoa toivomassasi järjestyksessä. Voit myös halutessasi saada talkoovastaavilta ehdotuksia talkooviikoista kauden aikana, sillä osa viikoista on suositumpia kuin toiset.

Mille talkooviikolle ensisijaisesti haluat?

Osa talkooviikoista täyttyy helposti, mutta joskus tarvitaan täydennystä nopeallakin varoitusajalla. Ilmoita tässä, jos sinulle saa ehdottaa talkooviikkoja kauden aikana.

Huom! Hakemus on henkilökohtainen. Jokaisen on täytettävä oma hakemus.

Muut taidot

Klikkaa valintaruutua, jos sinulla on ensiapu- tai alkusammutuskoulutusta.

Kirjoita tähän, jos on talkoovastaaville joitakin erityisiä huomioita tms.

Talkoolaisen sitoumus

STRÖMMINGSBÅDANIIN VAPAAEHTOISTYÖHÖN TULEVAN SITOUMUS

Sitoudun osallistumaan Majakkaseuran järjestämään talkoolaisten perehdytykseen ennen talkoisiin osallistumistani.

Sitoudun noudattamaan kaikkia annettuja ohjeita sekä työ- ja turvallisuusmääräyksiä ja vapautan Suomen Majakkaseuran vastuusta tältä osin. Ymmärrän, että Suomen Majakkaseuran minulle ottama talkoovakuutus on voimassa vain työaikana. Muilta osin vastaan vakuutusturvastani itse, enkä vaadi Suomen Majakkaseuralta vahingonkorvauksia mahdollisista työajan ulkopuolella tapahtuneista vahingoista.

Otan täyden vastuun mukanani tulevasta 15-18-vuotiaasta ja sitoudun huolehtimaan hänelle tapaturmavakuutuksen. Vakuutan, että minä olen ja mukanani tuleva alaikäinen on uimataitoinen.

Ymmärrän, että Strömmingsbådanin majakkasaari on luokiteltu kulttuurihistoriallisesti arvokkaaksi rakennetuksi ympäristökohteeksi, ja saari on osa Natura-aluetta. En siis lähde tekemään muutos-, kunnostus- tai purkutöitä luvatta ja ilman ohjeistusta.

Hyväksymällä tämän, annat Majakkaseuralle luvan käyttää yhteystietojasi seuran talkoisiin liittyvään viestintään. Yhteystietosi jaetaan talkoovastaavien lisäksi omalle talkooryhmällesi käytännön asioista sopimista varten. Yhteystietojasi ei luovuteta kolmansille osapuolille.

Rekisteriseloste