Talkoohakemus Gustavsvärniin 2024

Vuoden 2024 talkookausi Gustavsvärnissä eli tuttavallisemmin Gustussa on huhtikuun puolestavälin syyskuun loppuun. Tarvitsemme jälleen työtä pelkäämättömiä talkoolaisia pitämään Hangon edustalla olevaa upeaa majakkasaarta avoinna. Hangon kaupunki täyttää 150 vuotta vuonna 2024 ja toivommekin runsaasti vierailijoita myös Gustuun, joka on tärkeä osa Hangon historiaa. Ylläpitotöiden lisäksi talkootyö on kokkaamista, vierailijoiden opastamista, tuotemyyntiä ja Gustun päiväkirjan kirjoittamista. Ensiaputaidot ovat plussaa ja uimataito ehdoton vaatimus. Opastehtävissä ruotsin- ja englanninkielentaito suomen kielen lisäksi on etu. Jokaiselle talkoojaksolle pyritään saamaan mukaan yksi konkari - eli henkilö, joka on ollut aikasemmin Gustussa. Jo yksi talkoojakso Gustulla tekee sinusta konkarin!

Voit tehdä talkootyötä viikon jaksoissa su-pe tai pelkästään viikonloppuna pe–su. Vaihtopäivät ovat sunnuntai ja perjantai. Kaudella 2024 on mahdollista tehdä viikolla myös lyhempiä jaksoja sunnuntaista keskiviikkoon / keskiviikosta perjantaihin. Kysy näitä erikseen (ilmoittautumislomakkeen lisätietokenttä).

Huomioithan, että sääolosuhteet (kova tuuli - myrsky) voivat vaikuttaa lautan kulkuun. Lemmikkieläimiä ei voi ottaa Gustuun mukaan.

Talkoomaksu on 75 € johon sisältyy majoitus, ruokailut ja venematka Hangon Itäsatamasta Gustuun ja takaisin. Talkoomaksusta tulee talkoolaisille viitteellinen pankkisiirtolomake, jolla talkoomaksu maksetaan.

Ainoastaan Majakkaseuran jäsenet voivat osallistua talkoisiin ja jäsenmaksun on oltava maksettu. Jäsenyyttä voi hakea täältä. Tänä vuonna jäsenmaksu on 20 €.

Jätäthän talkoohakemuksesi pian sillä suosituimmat ajankohdat (mm. viikonloput) täyttyvät nopeasti! Hakemuksia voi tehdä koko kauden ajan ja talkoovastaavilta voi tiedustella hajapaikkoja. Hakemus on henkilökohtainen, mutta voit ehdottaa kaveria samalle viikolle. Kunkin talkoisiin hakevan on kuitenkin täytettävä oma lomakkeensa.

Huom! Ensikertalaisten on osallistuttava talkoovalmennukseen ennen talkoovuoronsa alkua. Tilaisuuksista ilmoitetaan jäsentiedotteissa ja seuran nettisivuilla.

Terveisin,

Gustun talkootiimi

Kaisa Piirainen, Nathalie Vaittinen ja Ari Valio

Henkilötiedot

Merkitse ikäsi.

Aikaisempi talkookokemus

Osaaminen

Talkooviikoilla on monenlaisia tehtäviä, joten joka viikolla tarvitaan erityyppistä osaamista esimerkiksi rakennus-, viestintä-, keittiö- ja opastustöissä.

Mihin tehtäviin itse haluaisit?

Muista kuitenkin, että talkoissa tulee olla valmis tarpeen mukaan tarttumaan kaikkeen työhön, jota kykenee tekemään.

Mille ajankohdille olet hakemassa Gustulle talkootöihin?

Talkootöitä voi tehdä viikon jaksoissa sunnuntaista -> perjantaihin tai pelkästään viikonloppuna perjantaista –> sunnuntaihin. Vaihtopäivät ovat sunnuntai ja perjantai. Kaudella 2024 on mahdollista tehdä viikolla myös lyhempiä jaksoja sunnuntaista -> keskiviikkoon / keskiviikosta -> perjantaihin. Jos haluat tehdä viikolla lyhyemmän jakson, kirjoita se ilmoittautumislomakkeen lopussa olevaan lisätietokenttään.

Halutessasi voit saada talkoovastaavilta ehdotuksia talkooajankohdista kauden aikana, sillä osa viikoista on suositumpia kuin toiset.

Valikkoon on merkattu tällä hetkellä mahdolliset talkooajat su-pe ja pe-su. Osan alkukauden viikonlopuista on varattu retkille ja niistä tiedotetaan erikseen.

Osa talkooviikoista täyttyy helposti, mutta joskus tarvitaan täydennystä nopeallakin aikataululla. Ilmoita tässä jos sinulle saa ehdottaa talkooviikkoja kauden aikana.

Huom! Hakemus on henkilökohtainen. Jokaisen talkoolaisen on täytettävä oma hakemus.

Muut taidot

Lisätietoja

Kirjoita tähän toivomasi ajankohta jos haluat vaihtopäiväksi keskiviikon. Tai jos sinulla on talkoovastaaville erityisiä muuta huomioitavaa asiaa.

GUSTAVSVÄRNIN MAJAKALLE VAPAAEHTOISTYÖHÖN OSALLISTUVAN SITOUMUS

Sitoudun osallistumaan Majakkaseuran järjestämään talkoolaisten perehdytykseen ennen talkoisiin osallistumistani.

Ymmärrän Gustavsvärnin majakkasaaren erityisominaisuudet (jyrkät rinteet, kalliot sekä sortumisvaarassa olevat linnoitusmuurit) ja sitoudun noudattamaan kaikkia annettuja ohjeita sekä työ- ja muita turvallisuusmääräyksiä ja vapautan Suomen Majakkaseuran vastuusta tältä osin. Ymmärrän, että Suomen Majakkaseura on vakuuttanut minut talkootyön tekemiseen ja että vakuutus on voimassa vain työaikana. Muilta osin vastaan vakuutusturvastani itse, enkä vaadi Suomen Majakkaseuralta vahingonkorvauksia mahdollisista vahingoista. Minulle on suositeltu oman matka- tai tapaturmavakuutuksen ottamista.

Otan täyden vastuun mukanani tulevasta 15-18-vuotiaasta ja sitoudun huolehtimaan hänelle tapaturmavakuutuksen. Vakuutan, että minä olen ja mukanani tuleva alaikäinen on uimataitoinen.

Ymmärrän, että Gustavsvärnin majakka ja sen ympäristö on kulttuurihistoriallisesti arvokas kohde. En siis lähde tekemään muutos-, kunnostus- tai purkutöitä luvatta omin päin ja ilman ohjeistusta.

Hyväksymällä tämän, annat Majakkaseuralle luvan käyttää yhteystietojasi seuran talkoisiin liittyvään viestintään. Yhteystietosi voidaan jakaa talkoovastaavien lisäksi omalle talkooryhmällesi käytännönasioista sopimista varten. Majakkaseura ei jaa tietojasi kolmansille osapuolille.

Rekisteriseloste